ВІДДІЛ ОСВІТИ, КУЛЬТУРИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ ЛИПОВОДОЛИНСЬКОЇ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

Воркшоп «Використання сучасних форм та методів в освітній діяльності для організації роботи з обдарованими учнями»

Майбутнє плекаємо сьогодні.

Платон

   Обдаровані діти – цвіт нації, інтелектуальна еліта,  а тому перед кожним педагогічним колективом  закладу загальної середньої освіти стоїть завдання спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом  створення оптимальних умов для творчої молоді.

   Нині актуальним є питання використання педагогічними працівниками сучасних форм та методів роботи з обдарованими учнями. Науковці стверджують, що  освіта при впровадженні сучасних технологій відбувається в координатах «учень – комп’ютер – учитель (т’ютор)» та потребує формування інформаційного простору з врахуванням індивідуальних потреб кожного школяра в нових джерелах і можливостях інформації  у освітній діяльності. Застосування  інноваційних методів та форм роботи дає можливість педагогічним працівникам оптимізувати  час,  мотивувати обдарованих учнів для  підготовки до Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів та конкурсів різних рівнів; формує в обдарованих учнів навички  самостійної освітньої діяльності.

   Саме тому 16 жовтня 2019 року відповідно до плану районного методичного кабінету відділу освіти, молоді та спорту Липоводолинської РДА був проведений воркшоп (творча майстерня) для педагогічних працівників, які відповідають за роботу з обдарованими учнями «Використання сучасних форм та методів в освітній діяльності для організації роботи з обдарованими учнями».   

   Модератори  воркшопу ознайомили учасників з  освітніми інноваціями, які реалізуються у закладах освіти району. Так, досвідом роботи щодо  впровадження методології STEM-навчання для розвитку творчих навичок, критичного мислення обдарованих учнів ділилася Т. В. Дмитренко, заступник директора КЗ Липоводолинська СШ І-ІІІ ст. Вона наголосила, що у STEM-освіті перевага надається інтегрованому навчанню. Здобувачі освіти отримують можливість не просто вивчати, наприклад, закони фізики, а одразу випробовують їх дію на практиці, створюючи справжні наукові проєкти. STEM об’єднує всі природничо-математичні науки в єдине ціле і дозволяє зацікавити навчанням обдарованих учнів.

   Про вебквест як інтерактивну форму роботи розповіла О. І. Колісник, заступник директора Колядинецького НВК. Вона зазначила,  що  використання вебквестів  дає можливість якісно працювати з обдарованими учнями. Школярі навчаються критично й творчо мислити, отримують не готові знання, а ті, що спонукають до самостійної пошукової діяльності (індивідуальної, парної, групової),  розв’язують складні освітні проблеми, беруть на себе відповідальність за їх реалізацію та презентацію, активно використовують великі за обсягом та постійно оновлювані інформаційні ресурси в Інтернеті.

   Учитель Яснопільщанського НВК В. М. Миргородець ознайомила учасників заходу з сучасною формою роботи «віртуальна екскурсія», презентувала зразки віртуальних музеїв, матеріали яких знадобляться педагогам для підготовки обдарованої молоді до мовно-літературних  конкурсів.

   Про шляхи використання в освітній діяльності хмарних технологій –  Google, сервісу YouTube  для підготовки обдарованих учнів до олімпіад та конкурсів наголосила модератор І.С.Кубінець, заступник директора Беївського НВК.

   В. М. Помазан, заступник директора Берестівської ЗОШ І-ІІІ ст.,  С. О. Кулинич, заступник директора Семенівської ЗОШ І-ІІІ ст., закцентували увагу учасників заходу на створенні у навчальних кабінетах і використанні в освітній діяльності медіатек навчального матеріалу, їхній ролі для підготовки обдарованих учнів до інтелектуальних змагань.

   Методистом РМК О.М. Хижняк проведено майстер-клас щодо створення QR-кодів та їх застосуванні  в освітній діяльності.

   На етапі рефлексії учасники переконалися в тому,  що використання сучасних методів та форм роботи в освітній діяльності мотивує, зацікавлює учнів до вивчення навчальних предметів, розкриває творчий потенціал учнів та формує  ключові вміння, які необхідні здобувачу освіти ХХІ століття.       

   Учасникам воркшопу надано методичні рекомендації щодо організації роботи із обдарованими учнями.



« повернутися до списку новин